10 روش ساده برای ترک سیگار و زندگی سالم تر + مفید | بیماری

: 10 روش ساده واسه ترک سیگار و زندگی سالم تر + به درد بخور

: به گزارش آکا ایران: شما حتماً می دونین که سیگار بسیار واسه سلامتی داغون کننده بوده و به سرطان ، مرگ زودرس و مشکلات تنفسی منجر می شه. اگه تا الان به فکر ترک سیگار افتادین ، مقاله حاضر بسیار به شما کمک می کنه تا سیگار رو ترک کرده و زندگی بهتر و سالم تری رو به چند راه و روش ساده داشته باشین:

1. محکم باشین.

قبل اینکه حتی فکر ترک سیگار رو داشته باشین لازمه تا در عقیده خود محکم باشین که شما باید سیگار رو ترک کنین. باید به خود یادآوری کنین که سیگار نه فقط واسه شما بلکه واسه دور وبریا تون بسیار بده . واقعا دور و بریا دومین نفری هستن که گویی از سیگار شما اونا هم سیگار می کشن و آسیب می بینن. اگه در تصمیم به ترک بی ثبات باشین به سختی شانس موفق شدن رو دارین.

یکی دیگه از روشای ترک سیگار جفت و جور کردن لیستیه که در اون دلایل اینکه به چه دلیل شما باید ترک کنین رو جفت و جور کنین و اونو می تونین به دختر ، پسر، مادر ، پدر یا داداش و آبجی و همسرتون هم بگید.

3. یه روز ترک رو برنامه ریزی کنین.

شما لازمه تاریخ ثابتی رو تنظیم کنین تا بتونین قدم بزرگی وردارین. این راه حتی از به تأخیر انداختن ترک هم جلوگیری می کنه.

4. به بقیه درباره اش بگید.

به محض اینکه تاریخ ترک رو مشخص کردین به دوستان ، آشنایان و خونواده درباره اون بگید. به این روش اگه لحظه ای بخواین غفلت کنین و روز ترک رو جدی نگیرید ، آدمایی وجود دارن تا اونو به شما یادآوری کنن.

5. سیگار رو نزدیک به خود نگه ندارین.

اگه کودکی شکلات ببینه وسوسه خوردن اون به سراغش نمیاد؟ واسه شمام به همین شکله. شما باید تموم سیگارها و اجناس تنباکویی رو دور بریزین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین وسایلی مانند فندک ، زیر سیگاری و هر چیزی که شما رو یاد سیگار میندازه رو در خونه ، ماشین ، اداره نگه ندارین.

6. با یه دکتر یا مشاور صحبت کنین.

اگه شما مشکلی با صحبت کردن در مورد ترک سیگار ندارین بهتره با یه مشاور و یا دکتر مشورت کنین. اونا کمک می کنن تا ترک اون واسه شما ساده تر شه.

7. تو یه برنامه "ترک سیگار" شرکت کنین.

با کسائی که مثل شما قصد ترک سیگار دارن یه گروه تشکیل بدین وبا اونایی که موفق بودن صحبت کنین تا ببینین زندگی شون چقدر بهتر شده.

8. کتابای به درد بخور

کتابایی در مورد کمک به خود و کمک به نفس بخونین اونا بسیار واسه یادگیری اینکه چیجوری از یه عادت بد بیخیال شین موثر هستن. پس کتابایی در مورد ترک سیگار بخونین و این کار رو کمی آسون تر کنین.

9. در زمان هوس سیگار ذهن خود رو سریع برگردونین.

ما میدونیم به محض اینکه شما ترک کنین هوس و اشتیاق اون بارها به سراغ شما میاد. ولی پیروزی وقتیه که شما بدونین چیجوری با این هوس مقابله کنین.واسه این کار، باید ذهن خود رو سریع معطوف چیز دیگری کنین. مثلا به پیاده روی برید، یه لیوان آب بخورین، بچه و یا خونواده رو ببوسید، اتاق رو تمیز کنین و یا خود رو سرگرم فعالیتای دیگری کنین.

10 . راه های دیگری هم دارین.

دیگه راه آسون واسه کنترل خود بعضی از مواد غذایی سالمه. چای گیاهی، آجیل و یا خلال دندونایی با طعم دارچین خوبه. وقتی تمایل به سیگار دارین به اونا مراجعه کنین.

جمع آوری: آکا ایران

جدیدترین مطالب آکا ایران رو از راه ایمیل خود دریافت کنین

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *