۵ روش برتر و پربازده برای بازاریابی SAASها

سایت نرم افزار آنلاین CRM دارین؟ یا نرم افزار حسابداری آنلاین؟ یا سیستم مدیریت کمپین تبلیغاتی در سایت تون دارین؟ شایدم نمی دونین و دوست دارین بدونین که SAAS چیه؟ یا شایدم می دونین و دوست دارین بهترین روش ها واسه تبلیغ و ترویجش رو بشناسین؟

در هر صورت جای درستی اومدید. شروع کنین! قبل از این که بخواین ۵ روش برتر و پربازده واسه بازاریابی SAASها رو بشناسین، باید بدونین که اصلا این SAASها چی هستن:

SAASها چه هستن؟

SAASها وب سایتایی هستن، که در واقع نرم افزارند!
مثلا بعضی از اونا واسه مدیریت حسابداری، بعضی واسه مدیریت کمپین شبکه های اجتماعی، بعضی هاشون واسه CRM و…

در واقع شما به جای این که یه نرم افزار رو با قیمتی گران بخرین، از وب سایتی که همون کار رو براتون می کنه (با قیمت خیلی کمتر) استفاده می کنین. مانند:

  • نرم افزار CRM آنلاین: Insightly.com
  • نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین: Taskulu.com
  • نرم افزار حسابداری آنلاین: Kashflow.com
  • نرم افزار مدیریت کمپینای ایمیل مارکتینگ: Aweber.com
  • و…

بعضی از بزرگترین شرکتایی که از این نوع خدمات ارائه میدن اینا هستن:

  • گوگل
  • Dell
  • یاهو
  • مایکروسافت
  • سیسکو
  • اوراکل
  • AT&T
  • IBM
  • و…

که طبق گفته موسسه پژوهشی گارتنر، درآمدشون در ۲۰۱۲ به بالای ۱۴٫۵ میلیارد دلار رسیده!

دلار

SAASها در ایران هم هستن!

اما در ایران هم هستن برنده ها و استارت آپای مختلفی که این نوع خدمات رو ارائه میدن. مانند «تسکولو» (واسه مدیریت پروژه)، «دیدار CRM» واسه مدیریت رابطه با مشتری و… (اگه برنده های ایرونی دیگری هم می شناسین، در کامنت به ما معرفی شون کنین).

خلاصه این که در این متن، شش مورد از پربازده ترین روش ها و درگاها رو واسه گسترش (و تبلیغ) این نوع کسب و کارا بررسی می کنیم:

روش اول: سایت تون رو سئو کنین

الکی نیس که بیشتر از نود درصد درآمد سایتی مثل گوگل از اینجور تبلیغاتی سر میگیره.
با ، شما سیلی از مخاطبان مربوط به خدمات و کالای خود رو روونه سایت خودتون کردین.

اگه تایم محدودی دارین و می خواین تا در فاصله سئو شدن سایت تون هم، ترافیک ارگانیک از گوگل بگیرین، از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنین.

روش دوم: از تبلیغات بنری استفاده کنین

تبلیغات نمایشی در وب سایتای پربازدید (به خصوص در وب سایتای در رابطه) هم روش فوق العاده دیگری واسه افزایش آگاهی بخشی به مخاطبانه.

هرچند حالا با حضور نرم افزارهایی که تبلیغات ناخواسته اینترنتی رو حذف می کنن، حس می شه که این روش دیگه کاربردی نداره؛ اما ما به شما اطمینان می دیم که این روش بازم پربازده می مونه.
پس حتماً در کمپینای تبلیغاتی خود، بودجه کافی رو واسه این روش کنار بذارین.

روش سوم: در سایت خودتون هم نظر همه رو جلب کنین

حتی پس از اینکه مخاطب به سایت شما اومد هم اونو هدف محتواهای جذابتان کنین.
بازم باید واسه شناساندن امتیازات و منافعی که واسه اون میارید وقت بذارین.

این مقاله می تونه به شما کمک کنه: «چیجوری در ۶ قدم، محتوایی بنویسیم که خونده شه؟»

به دو نکته توجه کنین:

  1. محتوای جذاب: محتوایی که در سایت یا سیستم تون قرار می دین، باکیفیت و پرستیژ بالاتری از اون چیزی که در تبلیغات تون استفاده کردین باشه؛ طوری که مخاطب رو واسه دفعه بعدی، علاقه مند به اومدن به سایت تون، حتی به بهونه دیدن محتوای به درد بخور و جذابتان کنه!
  2. آرامش چشمی مخاطب: یادتون باشه که شما مسئولیت آرامش چشمی مخاطب رو هم رو دوش دارین؛ کاری نکنین که از مراجعه به شما پشیمون شه!

روش چهارم: تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو یادتون نره

این روش تبلیغات، راهی طلایی به طرف اهداف مالی و تبلیغاتی شماس. باور نمی کنین؟
نگاهی به سهام شرکتای بزرگی مثل گوگل و لینکدین و توییتر بندازین.

شما می تونین با به کار گیری این روش، با پرداختی کم، مخاطبین بسیار زیادی رو به خصوص در نسلای جوون تر، به خودتون جذب کنین.

اما نکته ای رو یادتون نره:

فرق میان تبلیغات به درد نخور و انفجار موفقیت در این روش، خط بسیار باریکیه! حتماً در این روش از نیروهای متخصص کمک بگیرین.

این مقاله می تونه به شما در شبکه های اجتماعی کمک کنه: ۱۴ ایده باحال واسه حضور تجاری موثر در شبکه های اجتماعی! – بخش اول

روش پنجم: ویدیو کلیپای آنلاین

یکی از مهم ترین و پربازدیدترین رسانه های تبلیغاتی، همین کلیپای پرطرفدار آنلاینه.
دو کار رو می تونین بکنین:

  1. تبلیغ در اول ویدیوهای در رابطه: یوتیوب، آپارات و… به شما اجازه میدن که قبل از بعضی ویدئو ها، تبلیغات تون رو به نمایش بذارین؛ و یا علامت تجاری شما رو، متن تبلیغاتی شما و… رو در بین ویدیو به نمایش بزاره.
  2. اگه خودتون ویدیو ساختید: اگه می خواین مستقیما ویدیو تبلیغاتی خود رو در یوتیوب یا… بذارین، یادتون باشه از هشتگا و کلمات در رابطه و جذب کننده واسه مخاطب مناسبتان استفاده کنین تا دیده شید.

حالا در آخر این متن، فکر کنین مناسب ترین روش تبلیغاتی در اینترنت و رسانه های اجتماعی واسه شما چیه؟
کدوم شرکتا ارائه دهنده اون خدمات هستن؟
اگه شرکت موفقی رو در این مورد (SAAS) در ایران می شناسین، حتما کامنت کنین!